Pulsklocka + Träning


Eftersom jag nu är en hockeyspelare på elitnivå så tränar jag en hel del. Och för att träna bra och framförallt träna rätt, så behöver man en pulsklocka. Den jag använder mig av är en Suunto Quest och kostar ca 2000 beroende på vart du köper den. Jag är väldigt nöjd med min klocka och tack vare ett dataprogram som man kan ansluta till klockan så kan man enkelt se sina pass och göra egna utvärderingar. Vilket jag tycker är super! Många tycker att pulsklockor är väldigt avandcerade och svåranvända men just den här klockan är väldigt simpel och enkel. Men som sagt så är den rätt dyr.
Men för er som faktiskt vill träna seriöst, kanske inte satsa på en idrott utan bara hålla er i from eller kanske deltaga i ett lopp av något slag så kan jag rekommendera träning med pulsklocka. Man kan lättare hitta sin nivå som man bör ligga på under passet och på så vis träna med mer effekt.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0